onsdag 19 oktober 2011

Livet från den mörka sidan...

Ibland så händer saker som man aldrig kunnat föreställa sig.

Jag fick i måndags besked att jag fått cancer på livmodertappen och att jag på onsdag skulle till Karlstad för att bli informerad vidare om behandling och undersökningar.

Världen blev svart...

Har nu varit till Karlstad och fått relativt hoppfulla nyheter så nu törs jag ändå tro att detta kan gå bra!
Jag kommer att blogga om hela förloppet och den som vill kan här ta del av det.

Jag har aldrig kunnat föreställa mig att vara i den här situationen men nu får jag helt enkelt spotta i nävarna och kämpa så mycket jag kan.

Nåt av det som kommer att bli jobbigt i hela denna process är det enormt klibbiga, mjäkiga och pjåskande bemötande som vårdpersonalen verkar tro att alla vill ha.

Jag är INTE ute efter en BFF eller nån som ska klappa mig på huvudet och säja "stackars liten".

fatta att jag är en vuxen, tänkande människa med integritet och som dessutom har ett självvalt nätverk runt mig som jag alltid kan få stöd av när JAG vill!

Alltså: TAFSA INTE PÅ MIG VARKEN FYSISKT ELLER MENTALT!!!!

10 kommentarer:

  1. Tja... Tack för att du ringde idag. Hoppas jag kan vara till något stöd för dig och din familj. Om inte annat så ring och skäll och gnäll när du vill. Jag lovar att vara sååååå gullig och puttinuttig som jag vet att du älskar :-)

    Kramar i massor/ Annica

    SvaraRadera
  2. Du vet att du alltid har vänner och familj som stöttar dig när du behöver dem! :)

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dej och din familj,du är stark Lisbet.

    Kram/Johanna

    SvaraRadera
  4. Men vá f-n Lisbet...:( Vilken jävla skit rent ut sagt...:( Men är det någon som fixar det här så är det DU!!
    Hör av dig när helst du vill! Tänker på dig!!

    Bamsekram!!
    //Irmeli

    SvaraRadera
  5. Jag säger som Irmeli, om någon kan fixa det här så är det du!

    Du vet var vi finns om du behöver oss!
    /Anki

    SvaraRadera
  6. Hej Lisbet, vi hörde det av din syster och vi önskar dig all den kraft och styrka du behöver....

    Kram familj Reitsma / Loffstrand

    SvaraRadera
  7. Att du är stark, det behöver jag inte säga för det vet vi :)) Right sweetie. Jag finns här för dig och du får höra av dig när du vill. Jag menar det!

    SvaraRadera
  8. Du har vårat stöd det vet du. Inte bara du utan hela familjen!

    SvaraRadera
  9. kristina kareliusson23 oktober 2011 kl. 09:03

    Du har vårat stöd det vet du. Inte bara du utan hela familjen!

    SvaraRadera
  10. Ånej men det här grejjar du. Hälsningar Kattis, Micke och Svante

    SvaraRadera