söndag 30 oktober 2011

Allt som inte dödar härdar.........

Nu är det snart dax...
Ska jobba imorgon och sedan åker jag hem och hämtar mina saker och sen blir det Patienthotellet i Karlstad.

Jag känner en enorm avsmak inför detta att bli hanterad av en massa människor, av att vara sövd och kopplad till en jäkla maskin som ska sköta min andning!

Att jag blir uppsprättad på mitten gör inte alls nånting men att sövas och inte veta vad som händer gör mig helt superfrustrerad!!!!!!!

Sen ska man vara kvar på avdelningen i flera dygn och åter vara omgiven och hanterad av främmande personer... tror att jag ska försöka smita och ta bussen hem!

Jag vet att detta är gnäll och det är inte nåt jag brukar hänge mig åt men just nu känns det förjävligt!

Mina stackars ungar ska under veckan forslas omkring till flera olika ställen när de har höstlov, bara för att jag inte är på plats och för att Fredrik jobbar.

Det får räcka med klagolåt för idag, hoppas att ni andra där ute i verkligheten har en bättre vecka i antågande!
Foto: Ronja Rautiainen-Byström

4 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra. Å vet jag tycker inte du gnäller. Sjukhus är aldrig roligt. Man är ju helt utelämnad. Se till att personalen får jobba ordentligt nu. Tänker på dig. Hör av dig när du känner att du orkar.
    Kramizar!

    SvaraRadera
  2. Du kommer att klara detta Lisbet. Gnäller gör du som sagt, rakt inte. Oroa dig måste du få göra, du är människa och mamma ;) Tänker på dig och ger dig all min styrka. Stora kramen <3

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och önskar dig allt gott!
    Och du - försök INTE smita hem med bussen! = ) Stanna kvar och låt dem ta hand om dig så länge det behövs.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Men Lisbeth inte ska du tycka du gnäller, har man inte rätt å göra det kanske ,när man har det jobbigt ?? Nä stå på dig nu o visa att du ä den du är , o du vet väl att sjukvårdspersonal är de jobbigaste patienterna , passa på å ge igen ;)

    Massa kramar <3

    SvaraRadera