måndag 21 november 2011

Helvetes jävla skit!!!

Idag kom det besked som jag INTE ville ha...

Vi var nere på CSK och blev informerade om att det fanns cancer i en av de lymfknutor som togs bort vid operationen.
Inte nån jättestor anhopning men dock cancer.

Just nu hatar jag min förbannade kropp som inte har vett att inse att jag inte ska ha detta sattyg!!!

Med start v.49 ska jag genomgå strålbehandling varje arbetsdag i 6 veckor och dessutom få cellgift 1 dag i veckan i 6 veckor.
Tyvärr innebär denna behandling en massa biverkningar och det kan innebära att mina äggstockar blir förstörda och att jag därför kommer bli tvungen att ta östrogentillskott framöver.Vilket i sig ger ökad risk för andra sorters cancer...

Trötthet, illamående och revolterande mage är annat mysigt att se fram emot.

Hela vägen hem bölade jag som nåt annat mähä och vältrade mig i självömkan, men det är ju inte till nån jävla nytta, varken för mig eller omgivningen!
Jag avskyr att vara nån sån där mesig, vek kretin som inte verkar ha nån ryggrad alls och just nu har jag lyckats bli riktigt förbannad istället, både på sjukdomen och på mig själv!

Den kommande julen blir ett elddop och hur vi ska lyckas hitta en mysig julstämning vete fan....
Hoppas att ni alla därute ser till att pallra er iväg på cellprovtagningar och att ni ser till att vaccinera era barn, även pojkarna!!!

Over and out!   =(

5 kommentarer:

  1. Men va fan Lisbet nu får det väl ändå vara nog. Vad jag ska säga som tröst eller stöd vet jag inte, men du vet vart jag finns om du vill böla, skälla eller bara vara allt annat än stenhårde Lisbet. "Gulligull" på dig!
    Tusen kramar/Annica

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig, och kan inte helt förstå men dock ana vilken bergochdalbana mellan sorg, ilska, förtvivlan, hopp och jävlaranamma du känner. Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Man får böla! Och vad gäller "julstämningen" så överlåt det åt andra, skippa nu den starka fixarrollen och ta hand om DIG SJÄLV i första hand... Gör inte som min älskade lilla mamma gjorde, att bita ihop och dona och greja med allt annat, för dina närmaste klarar sig ändå och de lider mer av att se dig lida än av att fixa julpyntet själv... :( Och man FÅR skälla och gnälla. Så det så!
    Kram min fina vän från oss i Småland <3

    SvaraRadera
  4. Men fy va va jobbigt för dig Lisbet, sänder en massa styrka till dig , o ja håller fullständigt med det Anki skriver , Ta hand om dig , du fixar det här , du har ju ett jävlar annama i dig.. Massa kramar o hjärtan till dig <3

    SvaraRadera
  5. Man FÅR gråta och bete sig, det har du RÄTT till!! Men visst är det "bättre" att bli förbannad men ibland får man vara liten och svag, det är ett led i hela processen. Men det var ju faaan helt enkelt.....
    Som andra skriver, tänk nu på dig själv lite och jul blir det ändå:)

    Eva med beauceronerna

    SvaraRadera