måndag 28 november 2011

En ny vecka med nya utmaningar....

Den här veckan börjar ju bra...ungarnas förkylningar ser inte ut att vilja försvinna, mamma har lunginflammation för andra gången på kort tid och jag själv har börjat snora och nysa och hosta.

Ska ner på planeringsmöte till CSK imorgon angående min strålningsbehandling....bläääää säjer vi till det!
Och på onsdag blir det Örebro och nån variant av CT där jag ska få nåt radioaktivt i blodet vilket gör att jag skulle undvika att vara i närheten av barn och ungdomar direkt efter behandlingen, på grund av strålningsrisken..!

Vilken underbar vecka!

Vad ska resten av den bjuda på undrar jag?

Allt funkar bra här hemma och min älskade medprenumerant har börjat förkovra sig inom den ädla kokkonsten!

Idag maldes det älgfärs och sedan blev det en massa goda köttbullar av den färsen.
Imorgon ska det fixas köttfärssås och Chili con carne i storpack.

Förhoppningsvis ska det bli lite bakning också. men det beror på i vilken sinnesstämning jag är efter Karlstadsbesöket...

Lilla svarta skuggan får hälsa på hos mormor under tiden som jag är ute och åker, så hämtar jag honom och mina underbara gullungar när jag kommer hem igen.
Alexander och Esmeralda är så duktiga och försöker verkligen vara sams och hjälpa till nu, men det märks att de tycker att hela situationen är jättekonstig...
Ska försöka att hitta på nåt riktigt speciellt för dem när alla behandlingarna är över och jag förhoppningsvis har klarat av detta helt..!

Även djuren gör sitt bästa för att underlätta min tillvaro nu.
Det är så mysigt med alla små pälsiga vänner när man känner sig lite låg, de verkar känna på sig att nåt är fel och försöker på alla sätt att visa tillgivenhet.

Min familj och alla mina fina vänner gör också otroligt mycket för att jag ska orka ta mig igenom detta!

TACK!   =)

1 kommentar:

  1. En självlysande Lisbet. Skämt o sido. Jag önskar dig och hela din familj att din behandling går bra och att du och familjen efter den får det lite lugnt. Det kan ni behöva va. Önskar jag bodde närmare så jag kunde komma och hjälpa dig med tråkigt och tungt. Kraaam <3

    SvaraRadera