fredag 16 december 2011

" Det strålar 4 punkter på kroppen var dag, i Karlstad maskinen står......" ( Det strålar en stjärna...)

Nu har jag fått 3 strålningsbehandlingar och idag även den första cellgiftbehandlingen.
Trodde efter första strålningen att jag inbillade mig ett visst illamående, men det var inte inbillning så nu har jag fått medicin för detta och det funkade jättebra.

Cellgiftet gav inte heller nåt akut illamående men det kan ju bero på att jag redan fått medicin.
Tur att det finns små trevliga piller att få hjälp av!  =)

Känns som om det faktiskt kan gå rätt bra med mina jäkla behandlingar om jag kan må såpass bra de första veckorna.

Resorna ner har också funkat bra och för att höja mitt humör brukar jag skänka bort min parkeringsbiljett till nån som ser behövande ut.
 Alltid en skön känsla att göra någon glad och en av dagarna var det en kvinna som skulle möta upp sin dotter på IVA för dottern hade varit med om en bilolycka. För henne var det en stor grej att få gå före de 12 som stod i kö vid biljettautomaten.

Idag startade vi hemifrån strax efter 5 på morgonen för att stå och hänga på låset nere vid strålningen. Det är viktigt att få den delen avklarad tidigt de dagar som jag ska ha cellgift också.
Man måste vänta 2 timmar emellan behandlingarna  så det tar ca 7 timmar totalt....

Måste verkligen ge en eloge till personalen som jobbar på strålningen, proffsiga och beter sig som om jag faktiskt är en helt vanlig vuxen människa!  =)

Är just nu väldigt trött och när jag, motvilligt, såg mig i spegeln förut så var mina läppar lika bleka som min hy i övrigt och då pratar vi ljusvit!!!! ( Sommartid = mörkvit!)

Nu ska barnen och jag förlora oss i sagans värld en stund  tillsammans med Pettson, Findus och Muttermucklorna!

3 kommentarer:

  1. Det låter verkligen positivt att dom förstår att du är vuxen nu :) En till flundring jag har är: Vad fördriver du väntetiden med? Får du flanera runt eller har du nåt rum el. dyl. att vara i?

    SvaraRadera
  2. =) Visst är det häftigt att jag ÄNTLIGEN lyckats lura i nån att jag är vuxen? ;)

    Väntetiden får man försöka fördriva efter eget önskemål, dock finns ej möjlighet till westernridning, sökande efter rådjursskallar eller annat skojsigt... =(

    Fredrik har däremot enorma kunskaper nu om den svenska kändisvärlden eftersom nästa alla tidningar på avdelningen är sk damtidningar..!

    Man får ju ett rum att vara på under tiden som man får dropp och där kan man också tillbringa väntetiden.


    // LISBET

    SvaraRadera
  3. Gud så drygt att gå upp så tidigt OCH så lång väntetid:(( Men det är ju smidigt att de kan göra båda delarna på samma dag!!
    Ljudböcker kanske? Det är min nya grej, hinner aldrig läsa numera så jag lyssnar istället när jag kör bil!
    Hade ett trevligt besök idag ifrån dina trakter, tänkte på dig då!! Hon vill ha en valp såsmåningom:)
    Ha en underbar helg nu!!

    SvaraRadera